A tavaly év vége fele átadott Farád és Jobaháza közti kerékpárút nemcsak az említett két községet köti össze egymással, hiszen a biciklisek innentől kezdve sokkal könnyebben eljutnak a Rábaköz többi településére is.
Sokan egyetérthettek Szalai Zoltán szavaival, hiszen a kerékpárosok számtalanszor megtapasztalhatták, hogy milyen nehezen jutottak el Farádról Csornára. A bonyodalmakat nem a szomszédos települések közti kilométerben mérhető távolság okozta, hanem a 85-ös főúton áthaladó hatalmas forgalom. A Csornát és Farádot összekötő kerékpárút évekkel ezelőtt megépült, ezért valószínűsíthető, hogy általa csökkent a közúti közlekedési balesetek száma a térségben.
Farád polgármestere a szakemberek munkáját dicsérve beszélt a tavaly év végén átadott újabb kerékpárútról, mely Farádot és Jobaházát köti össze. Gondolatmenetét így folytatta: a családok sokkal könnyebben rászánhatják magukat a biciklis kirándulásokra, mert Bogyoszló, Sopronnémeti, Szil, Rábatamási és a többi falu irányába folytathatják útjukat. Az ünnepek alkalmával egyre többen felkerekednek szabadidejükben, így legalább gyermekeiket is nyugodtan magukkal vihetik a szülők.
Varga Zoltán szerint Jobaháza lakossága szép ajándékot kapott tavaly karácsony előtt: átadták a csornai elkerülő 2. szakaszát, valamint a Farád–Jobaháza közti kerékpárutat. Utóbbi település polgármestere szintén a biztonságos közlekedést hangsúlyozta, ami nagyon fontos a községről eljáró dolgozóknak, illetve a Jobaházára utazóknak egyaránt. – Akár a vasúti vagy távolsági autóbuszos közlekedést is el lehet érni kerékpárral, aminek számomra sport értéke is van, hiszen a biciklizés az egészséges életmódhoz tartozik. Jobaháza polgármestere megköszönte a fejlesztésben résztvevők közreműködését.
Gyopáros Alpár leszögezte: Nincs megállás, a kormány az M85-ös gyorsforgalmival Sopron irányában egészen az osztrák határig folytatja az útépítést. A legnehezebb napokon Csornán 30 ezer jármű haladt át naponta, melynek egyharmada kamion volt – emlékeztetett a 2015-öt megelőző esztendőkre a térség országgyűlési képviselője. Már a csornai elkerülő első ütemének átadása után a nagyobb járművek kétharmada a városon kívül haladt tovább, míg a személyforgalom kb. a felére csökkent. A Sopron fele közlekedők továbbra is Csornán, illetve Farádon áthaladva jutottak el úti céljukhoz. Gyopáros Alpár abban bízik, hogy a csornai elkerülő 2. szakaszának forgalomba helyezését követően a maradék kamionforgalom is elkerüli a várost, továbbá a kisebb járművek sem biztos, hogy terhelik a település útjait. Régóta mondjuk, hogy kerékpárutak kellenek a Rábaközben, és nemcsak a külső turizmus érdekében, hanem az itt élők biztonságosabb mozgása miatt – jegyezte meg. Gyopáros Alpár ünnepi beszédét követően az érintett települések polgármestereinek átadta a dr. Áder János köztársasági elnök kézjegyével ellátott emléklapot.
– Olyan típusú ember vagyok, aki közel engedi magához a többieket, ami egyrészt kihívás, de más részről problémát is jelenthet – mondta Henczel Szabolcs.
1980. szeptember 1-jén vette kezdetét a tanítás a kapuvári Széchenyiben. Az intézmény 1990-ben vette fel gróf Széchenyi István nevét és még abban az évben megtartották az első Széchenyi Kupát is.
Beled utcáit járva több épület, közterületi alkotás is magán viseli Tatai Lajos kezemunkájának nyomát.
Csorna óvodásai gördülékeny, zavartalan nyári időszakon vannak túl, mely a gyerekek életkori sajátosságaiknak, igényeinek megfelelő szabadidős programokkal telt el.
A Kapuvár Térségi Általános Iskolában 700 tanuló kezdte meg a 2025/2026-os tanévet. Idén ősszel is három első osztályt indítottak: egyet Gartán, kettőt pedig a Széchenyiben, és vidéken is szép számmal vannak elsős tanulók.